Feestdagen

“Wat een geweldige plek zijn we nu weer beland” denk ik met een grote glimlach op mijn gezicht. We zijn uitgenodigd door Manilyn en Steffen voor een zogenaamde “kerst barbecue”. Manilyn ken ik van mijn cursus Spaans. Zij en haar man hebben in de bergen een huisje met wat grond. Op het stukje land hebben ze fruitbomen, verbouwen ze wat groenten en aloé vera planten. Kippen en een paar varkentjes staan nog op het verlanglijstje zeggen ze lachend. Terwijl Petra zich tegoed doet aan een sinaasappel uit de tuin staar ik even over de oceaan. Ooit...

Met m’n telefoon maak ik snel een fotootje. Balen dat ik onze camera niet heb meegenomen. Terwijl wij rondlopen wordt de BBQ klaargestoomd. We krijgen een heerlijke maaltijd voorgeschoteld. Als we ’s avonds vertrekken dan krijgen we van Manilyn nog even voorraad homemade loempia’s en cocosgebak mee. Daar kunnen we het komende halfjaar weer mee vooruit!

Vanmiddag zijn we uitgenodigd voor een borrel en een pre-kerstdiner(tje) op de Rambler. De zeilboot van Willem uit Nederland die met verschillende opstappers op reis is. Erg gezellig en we hebben er zin in. De hele stad is ondertussen in kerstsferen en vanavond is er een concert op het haven terrein. De feestdagen gaan hier duidelijk niet ongemerkt voorbij.

Tussendoor typ ik snel nog even een berichtje voor op de site. Vanuit Santa Cruz Tenerife willen we iedereen natuurlijk hele prettige kerstdagen toewensen en alvast een heel gelukkig Nieuwjaar!

'smaakvol' kerststalletje in Santa Cruz

zondagavond kerstconcert
schitterend huisje van Steffen
en Manilyn in de bergen
Podium op het haventerrein
van Manilyn krijgen we loempia's
voor een half jaar mee
Kerstmarktje met 'kerstpalmbomen' op
de achtergrond
De kerstsok aan de voorpunt


Reacties